Plan pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2018/2019
Pedagog szkolny - pani Anna Brodziak
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
---|---|---|---|---|
Pedagog szkolny - pani Elżbieta Juskowiak
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
---|---|---|---|---|
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
§ 24. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowychi edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnychlub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnychform pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki;
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Drodzy Uczniowie!
Czekamy na Was z każdą sprawą, z którą nie potraficie sobie poradzić. Spróbujemy razem znaleźć rozwiązanie w trudnych sprawach szkolnych, rodzinnych, osobistych.
Pamiętajcie, problemy są też po to, by je rozwiązywać. Niektóre wymagają jedynie więcej czasu. Wspólnie będzie łatwiej.
Szanowni Rodzice!
Jesteśmy Waszymi partnerami w wychowywaniu dzieci. Bardzo zależy nam na dobrej, miłej i przede wszystkim przynoszącej pozytywne rezultaty współpracy. O różnych problemach, jakie napotykamy na drodze wychowania dzieci, musimy mówić otwarcie, gdyż tylko wtedy będziemy mogli skutecznie pomóc. Dlatego zachęcamy i zapraszamy do przyjścia do nas. Zapraszamy, jeśli tylko poczujecie Państwo, że mogłybyśmy pomóc w różnych sytuacjach szkolnych, wychowawczych czy emocjonalnych.
_____________________________________________