Październik 19 2019 23:50:13
mLegitymacja
Polecamy
1.06.2019 W SZKOLE ZAWSZE BEZPIECZNIE

W bieżącym tygodniu w naszej szkole zostało zrealizowanych wiele zadań związanych z tematyką bezpieczeństwa uczniów w szkole. 27 maja wszyscy wychowawcy przeprowadzili z uczniami zajęcia na temat czynników warunkujących bezpieczeństwo w szkole, procedur zachowania w sytuacji nadzwyczajnej oraz obowiązków wynikających z poszanowania drugiego człowieka. Zajęcia te miały charakter zajęć grupowych międzyoddziałowych. W czwartek zaś odbyło się spotkanie z rodzicami i nauczycielami, podczas którego pani pedagog – A. Brodziak - przedstawiła procedury bezpieczeństwa obowiązujące w naszej szkole oraz dane osób i instytucji, do których można zgłosić się o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wychowawczej. Ponadto przypomniała obowiązki w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczniom wynikające z przepisów prawa oświatowego, procedur zachowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych. Warto również wspomnieć, że na tę okoliczność, celem wzmocnienia współpracy pomiędzy szkołą a rodzicami, w starym budynku naszej szkoły obok świetlicy zostanie umieszczona tzw. ANONIMOWA SKRZYNKA NA SYGNAŁY.

Informacja i zdjęcia: p. A. Jankowiak

30.05.2019 TURNIEJ PIŁKARSKI W GARZYNIE

25.05.2019 roku na boisku „Orlik” w Garzynie odbyła się siódma już edycja turnieju piłkarskiego o Puchar Wójta Gminy Krzemieniewo. Jest to impreza skierowana dla chłopców i dziewczynek klas IV i młodszych. W turnieju brały udział zespoły reprezentujące szkoły z Pawłowic, Garzyna, Kąkolewa i nasza drużyna. Turniej rozgrywany był systemem „każdy z każdym” a wszystkie mecze były bardzo zacięte i wyrównane. Nasza drużyna pokonała wszystkie zespoły (Garzyn 2:1, Kąkolewo 2:0, Pawłowice 1:0), dzięki czemu zajęła pierwsze miejsce w turnieju. Nasi zawodnicy zdobyli także wyróżnienia indywidualne. Najlepszym napastnikiem turnieju wybrano Oskara Konopkę a najlepszym zawodnikiem Tobiasza Machowskiego.
Oprócz wyróżnionych w naszej drużynie grali: Marysia Stróżyńska, Marta Łagoda, Marcin Dajewski, Mikołaj Dudziak, Mieszko Cwojda, Alan Dorsz, Alan Pietraszewski i Damian Rozwalka.

Informacja i zdjęcia: p. R. Jankowiak

30.05.2019 KLASY IV NA SZLAKU PIASTOWSKIM

23 maja klasy IVa i IVb uczestniczyły w edukacyjnej wycieczce Szlakiem Piastowskim. Jako pierwszą zwiedzaliśmy Archikatedrę w Gnieźnie, gdzie oglądaliśmy zabytkowe kaplice i grobowiec z relikwiami św. Wojciecha. Poznaliśmy również legendę na temat powstania miasta. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ostrów Lednicki, gdzie przeprawą promową przedostaliśmy się na wyspę na jeziorze Lednica. Tam oglądaliśmy stanowisko archeologiczne, prawdopodobne miejsce chrztu Polski. Następnie udaliśmy się do Biskupina, czyli rekonstrukcyjnej osady domów z wioski neolitycznej. Braliśmy też udział w zajęciach rękodzieła, na których wykonywaliśmy koralikowe naszyjniki. Dużą atrakcją okazała się podróż kolejką wąskotorową do Wenecji. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z tej niezwykłej lekcji historii, a dla upamiętnienia tych chwil zrobiliśmy wspólne zdjęcia.

Informacja: p. E. Buczek
Zdjęcia: p. R. Jankowiak

30.05.2019 KLASA VIb NA ZAMKU CZOCHA

21.05.2019 roku klasa VIb wraz z opiekunami wybrała się na wycieczkę do zamku Czocha. Budowla ta, której początki sięgają połowy XIII wieku, zauroczyła wszystkich swoją historią i wyglądem. Od miłej pani przewodnik dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy nie tylko z przeszłości tego miejsca, ale również i tego, co dzieje się tam współcześnie. Widzieliśmy nie tylko wspaniałe sale zamkowe, ale również podziemia z salą tortur. Zadaliśmy sobie również trochę trudu, by wdrapać się po dwustu stopniach na szczyt zamkowej wieży, skąd mogliśmy podziwiać wspaniały widok na jezioro Leśniańskie. Byliśmy również na zaporze wodnej na rzece Kwisa, która jest częścią działającej tam od roku 1901 elektrowni wodnej.

Zdjęcia: p. M. Piotrowiak-Kaczmarek
ZDJĘCIA

7.04.2019 POWIATOWY PRZEGLĄD PIOSENKI "SIŁA GŁOSU"

W minionym tygodniu w Świeciechowie odbył się I Powiatowy Przegląd Piosenki Dziecięco-Młodzieżowej „Siła głosu” , na który przybyli uczniowie z 13 szkół powiatu leszczyńskiego. Do konkursu stanęło ponad 160 młodych wykonawców prezentując swoje talenty wokalne. W konkursie udział wzięli soliści oraz zespoły wokalne. Przegląd podzielono na kilka kategorii wiekowych 7 -10 lat, 11-13 lat, 14-16 lat i zespoły wokalne. Młodzi wykonawcy swoimi występami wprowadzili wszystkich w świetny nastrój. Mogliśmy usłyszeć piękne piosenki dziecięce i młodzieżowe. Naszą szkołę reprezentowały następujące osoby: Olga Banach, Maria Wierzyk, Wojtek Wielogórski z kl. IIb, Hanna Skorupka z kl. IIa, Mieszko Cwojda, z kl. IVa, Alan Sztyler IVb, Mikołaj Brodziak z klasy Vb Zofia Klich, Oliwia Juszczak i Agnieszka Maćkowiak z klasy Vc, Bartosz Jabłoński z klasy VIIIb, Zespół „Słoneczka” w składzie: Jagoda Andrzejczak, Roksana Glapiak i Jagoda Wróblewska z klasy VIIIa, przygotowani przez p. Elżbietę Cieślę. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali świetne umiejętności wokalne, zdobywając tytuły laureatów oraz nagrody specjalne.

CZYTAJ CAŁOŚĆ INFORMACJI
Informacja: p. E. Cieśla

4,463,110 Unikalnych wizyt

Powered by
PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.